A- A A+
A- A A+

Obowiązek posiadania i podania do wiadomości pacjentów “Regulaminu organizacyjnego”

Podstawa prawna:

"Zmiany w obowiązku posiadania „Regulaminu organizacyjnego”

 

Od dnia 15 lipca 2016 r. nastąpiły zmiany w art. 23 ustawy o działalności leczniczej, z których wynika, iż z obowiązku posiadania „Regulaminu organizacyjnego” zostały zwolnione działalności lecznicze wykonywane w formie:

  1. indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym na podstawie umowy z podmiotem leczniczym prowadzącym ten zakład (art. 18 ust 4 ustawy o działalności leczniczej);

  2. indywidualna specjalistyczna praktyka lekarska wyłącznie w zakładzie leczniczym na podstawie umowy z podmiotem leczniczym prowadzącym ten zakład (art. 18 ust. 6 ustawy o działalności leczniczej).

Oznacza to, iż pozostałe praktyki zawodowe (art. 5 ust. 2 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej), tj.:

  • indywidualna praktyka lekarska,

  • indywidualna praktyka lekarska wyłącznie w miejscu wezwania,

  • indywidualna specjalistyczna praktyka lekarska,

  • indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską wyłącznie w miejscu wezwania,

  • spółka cywilna, spółka jawna albo spółka partnerska jako grupowa praktyka lekarska

w dalszym ciągu obowiązane są posiadać i podać do wiadomości pacjentów „Regulamin organizacyjny”.

Sporządziła Jadwiga Jarząbkiewicz-Górniak

Radca Prawny Bydgoskiej Izby Lekarskiej